רעיונות להקמת עסק

אוקטובר 26, 2014

מי מאיתנו לא חשב לעצמו בזמן כלשהו במהלך חייו שהוא מעוניין להקים עסק משלו. רעיונות לפתיחת עסק נראים לנו בדרך כלל באור חיובי ולא תמיד אנחנו רואים את כל התמונה. אין שום ספק שהיסוד של כל עסק מתחיל ברעיון ושרעיון טוב יעלה את הסיכוי להצלחת העסק, אך הנה עוד מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון בעת פתיחת עסק חדש.

ניתן למנות מספר מצבים שבהם סיכויי ההצלחה העסקית גדולים:

הזדמנויות עסקיות: עסק או מפעל העוסק בייצור ושיווק מוצר מסוים מתמוטט, בלא קשר לאותו מוצר עצמו. הפסקת הפעולה של העסק משאירה נתח שוק פנוי, שניתן לחדור אליו בקלות. למרבה הצער, הזדמנויות עסקיות כאלה הן מעטות.

זיהוי צורך: הרבה רעיונות להקמת עסק הצליחו רק כיון שזיהו צורך קיים או כזה שהתפתח בהיסח הדעת. לדוגמא – נרתיק לנשיאת טלפונים סלולאריים.

זיהוי מגמה: יש אנשים בעלי חושים מפותחים לעסקים, המסוגלים לזהות מגמות וכיווני התפתחות חדשים לפני האחרים וליישם רעיונות להקמת עסק שיהפכו את המגמות הללו לכסף. מגמות שהולכות ומתפתחות לאחרונה הן בריאות ואיכות הסביבה. חברות שזיהו את המגמות הללו בזמן הצליחו בגדול. חברת הרבלייף המשווקת מוצרי בריאות ותוספי מזון היא אחת מהן. בנוסף לזיהוי המגמה, היא בחרה גם בשיטת השיווק הנכונה שהביאה אותה למחזורי מכירות של כמעט שלושה מיליארד דולר בשנה.

שיטות שיווק רשתי – רעיונות להקמת עסק רעיונות לפתיחת עסקעצמאי בריא

שיטת השיווק הרשתי היא אחת משיטות השיווק המוצלחות ביותר, גם לדעת אנשים רבים שהם בעלי הון ונמצאים במרכז הקונצנזוס הכלכלי, דוגמת וורן באפט, המיליארדר מארה"ב, הרואה בה איכות ומתן הזדמנות עסקית הוגנת למפיצים והמשווקים. הרעיון של שיווק רשתי מתבסס בראש ובראשונה על אנשים וזה הייחוד הגדול שלו. בשיווק זה לא נעשה שימוש בפלטפורמות הפרסום השכיחות והפופולאריות אלא מדובר בשיווק שמבוסס על מנגנון של מפיצים שמוכרים את מוצרי החברה.

לפי מנגנון השיווק הרשתי, כל לקוח של החברה הוא פוטנציאל להפוך למשווק ומפיץ עצמאי של מוצריה. מדובר במנגנון מתגמל לפיו כל לקוח שמעוניין למכור את מוצרי החברה יכול לעשות זאת באופן עצמאי ולזכות בתגמול כספי על כך. הלקוחות נהנים ממוצרים איכותיים, גב שיווקי ואפשרות ליצירת הכנסות באופן עצמאי.

החברה נהנית מחיבור וקשר אישי עם הלקוחות שלה שהופכים לבעלי אינטרס בהצלחת החברה. כל מי שרוכש את מוצרי החברה הוא למעשה מפיץ עצמאי בפוטנציה ויכול להתחיל עסק משלו. משמעות העניין היא שכל לקוח חדש שהוא ימכור לו מוצרים יוכל להפוך למפיץ עצמאי וכן הלאה… כל משווק נהנה לא רק מפירות עבודתו הוא, אלא גם מפירותיהם של הכפופים לו בשרשרת ההפצה.

חברה המצליחה לחדור מבעד למחסום המודעות ולהיכנס לקונצנזוס כחברה "לגיטימית" עשויה להגדיל את המכירות שלה באופן משמעותי. חברת הרבלייף היא אחת מאלה שפרצו את המחסום והיא נהנית מהכרה כללית, מחוסן פיננסי ומרשת מפיצים עצמאיים יעילה שהפוטנציאל שלה טרם מוצה. הרבלייף מציעה קרש קפיצה לכל מפיץ חדש בדרך לעצמאות כלכלית. אין שום ספק כי כאשר בוחנים רעיונות להקמת עסק, הרבלייף מציעה את אחד הרעיונות היותר משתלמים.

שיווק עצמי ופיתוח אישי

ההצלחה של כל מפיץ עצמאי טמונה ביכולת שלו להגדיל את מנגנון הלקוחות שרוכשים ממנו מוצרים. במציאות של היום ישנן שלל פלטפורמות ואפשרויות בהן יכול כל מפיץ עצמאי לשווק את עצמו, החל משיווק ברשתות חברתיות , פרסום ממומן בגוגל ובאתרים שונים ברשת ועוד.

-->